Telia anses vara det mest hållbara varumärket i telekombranschen enligt de svenska konsumenterna, framgår det av varumärkesstudien Sustainable Brand Index 2024. Det är det 14:e året i rad Telia ses som mest hållbart inom telekom.
"Något som fått särskilt fokus senaste året är 'Digital i Sverige', ett initiativ med syfte att hjälpa nyanlända att snabbt komma i gång i vårt digitala samhälle. Genom vårt samarbete med Bris har vi förbättrat Mobilkörkortet, ett verktyg som hjälper barn och föräldrar till en trygg start på nätet. Vi har också uppdaterat Trygghetspaketet, en tjänst som erbjuder ett unikt och omfattande skydd på nätet till hela familjen", säger Anna Augustson, Hållbarhetschef Telia Sverige, i en kommentar.
Paradoxalt nog är Telias varumärke Halebop sämst av de operatörer som är med i rankingen från Sustainable Brands.
Tvåa på telekomlistan är Telenor medan Tele2 tar en tredjeplats. Därefter kommer Hallon, Tre, Comviq och Halebop.
På den totala rankingen kommer Telia dock först på en 141:a plats. Gapet är också ganska stort till de övriga telekombolagen, där Telenor hamnar på plats 309 av 432.