MyBeat har ingått avtal om att ta över ett telemarketingbolag med tolv säljare i organisationen och uppger att ambitionen är att nå 100 procent tillväxt de kommande tolv månaderna.
Bolaget som tas över nämns inte med namn men MyBeat uppger i ett pressmeddelande att övertagandet är en så kallad try and buy-process, där mobiloperatören har rätt att utlösa ett fullständigt köp och verksamhetsöverlåtelse under hösten om säljteamet och kundservice fungerar. Säljföretaget och säljteamet ska integreras helt i MyBeats arbetsprocess från första veckan i maj.
Chefen för den icke namngivna telefonförsäljningsverksamheten, Erik Vennerlund, anställs som försäljningsdirektör i MyBeat.
När det gäller MyBeats tillväxtambitioner så kan vi notera att bolaget så sent som för två år sedan, då man sade sig ha 6 500 mobilkunder, satte målsättningen att ha 70 000 kunder i april 2024. Då operatören inte särredovisar antalet kunder är det svårt att avgöra hur långt de har nått, men vi kan ändå konstatera att omsättningen bara har stigit till 2,9 miljoner kr vid det senaste kvartalet, jämfört med 1,8 miljoner kr det kvartal de gjorde sin tillväxtsutfästelse.