Waystream ökade under årets första kvartal sin omsättning med 16,7 procent till 35,5 miljoner kr (30,4 miljoner kr motsvarande period förra året), samtidigt som rörelseresultatet, ebit, försämrades till -1,9 miljoner kr (0,4 miljoner kr)
"Efter att vi under de senaste åren stadigt ökat våra investeringar inom både teknikutveckling och försäljning för att vinna marknadsandelar, anpassar vi nu vår kostnadsstruktur efter det rådande marknadsläget per region och segment. Vi ska återställa lönsamheten i bolaget även i en mer avvaktande marknad. Vidare arbetar vi aktivt med produktutveckling, innovation och AI för att öka kundnyttan samt sänka våra produktionskostnader för att kunna förbättra våra bruttomarginaler över hela vår produktlinje. Vi räknar med att dessa initiativ kommer att öka våra möjligheter att fortsätta växa våra marknadsandelar i Norden och Centraleuropa", skriver Waystreams Fredrik Lundberg i sitt vd-ord.