SaaS-bolaget Eyeonid har 200 stängda affärer för sin B2B-tjänst Enterprise.
Försäljningen bedrivs av den egna säljstyrkan tillsammans med återförsäljare. Den 10 maj hade bolaget 100 stängda affärer och nu meddelar man att satsningen för att maximera försäljningen fortsätter.
Eyeonid har även beslutat sig för att investera mer i den digitala infrastrukturen i Sverige. Anledningen är att bolaget vill sänka löpande kostnader genom att kontrollera en större del av den egna infrastrukturen, något som idag ligger på en extern leverantör, samt för att bättre kontrollera och lagra dataflöden.
"Vi har fått stort intresse av större kunder i såväl Norden som Europa av vårt erbjudande och det är tydligt att fler och fler av dessa kunder efterfrågar, eller i vissa fall, till och med kräver att vi sparar all data lokalt i Sverige. Därför ser vi en stor konkurrensfördel mot konkurrenterna som använder de amerikanska molnjättarna och inte äger sitt eget data, säger Fredrik Björklund, styrelseordförande i EyeonGroup.