SaaS-leverantören Eyeon Group såg sitt resultat för det andra kvartalet förbättras till 3 miljoner kr från fjolårets -5 miljoner kr. Nettoomsättningen, justerad med förskottsfakturerade intäkter, ökade med 112 procent jämfört med förra året, till 7,3 miljoner kr från 3,4 miljoner kr.
Försäljningstillväxten beror bland annat på omstruktureringen av verksamheten och ett starkare fokus på försäljning, uppger vd Fredrik Björklund i vd-ordet.
"Försäljningen av B2B-tjänsten hade officiell säljstart i april och det är först i juni, med ett säljteam på 9 säljare, som tillväxten kommit i gång ordentligt i flera länder, Sverige, Norge, Finland, USA, Switzerland och Spanien. Uppskalningen fortsätter och nu i augusti har EyeonGroup cirka 20 säljare på plats med fortsatt målsättning att i slutet av augusti nå 30 säljare. Därmed fortsätter arbetet med att öka tillväxten även i kommande kvartal. Parallellt med detta pågår också en löpande översyn av potentiella förvärv tillsammans med vår M&A partner Translink", säger han.
I ett separat pressmeddelande informerar Eyeon Group även om kommande styrelseförändringar. Fredrik Björklund, som tidigare var ordförande, tillträder officiellt som ny vd i september, vilket innebär att Børge Granli tar över som ordförande fram till nästa årsstämma i 2025. Nästa år efter stämman ämnar huvudägaren Mattias Kaneteg att föreslås som ny ordförande.