Bahnhof och Telia var den svenska bredbandsmarknadens stora vinnare under årets andra kvartal. Det visar en sammanställning av de stora operatörernas kvartalsrapporter, som Telekomnyheterna har gjort.
Under kvartalet växte Bahnhofs kundbas med 9 000 kunder vilket är bolagets bästa kundtillväxt sedan det tredje kvartalet 2020, mitt under covid-utbrottet när många behövde ett bättre bredband där hemma. Telia gjorde sitt bästa kundtillväxtkvartal på två år och växte sin kundbas med 7 000.
Marknadens förlorare var framförallt Telenor, som tappade 13 000 kunder under kvartalet.
Så här förändrades antalet kunder under det andra kvartalet, totala antalet bredbandskunder inom parentes.
Bahnhof: +9 000 (470 000)
Bredband2: +3 (503 000)
Tele2: -3 000 (949 000)
Telenor: -13 000 (671 000)
Telia: +7 000 (1 383 000)