NYHETSARKIVET
19 okt 2007 14:42
Com Hem redovisar 46,0 procents marginal Q3
Com Hem redovisar i dag en ebitda-marginal på 46,0 procent för tredje kvartalet i år, en ökning jämfört med motsvarande period förra året, då marginalen var 44,8 procent. Jämfört med andra kvartalet i år är marginalen dock en försämring på 0,2 procentenheter.

Bolagets omsättning har ökat till 895,8 miljoner kr (770,4 miljoner kr Q3 2006) och ebitda-resultatet har ökat till 393,7 miljoner kr (339,4 miljoner kr).

Att döma av Com Hems vd Gunnar Asps kommentarer till rapporten lider Com Hem fortfarande av kapacitetsproblem i kundtjänst efter samgåendet med UPC.

"Sammantaget har det varit en större utmaning än vad vi hade föreställt oss. Det har tyvärr fått till effekt att många av våra kunder har kommit i kläm i form av långa väntetider i kundservice och bristande tjänstekvalitet. Något jag som vd beklagar eftersom vi självklart vill att våra tjänster ska motsvara våra kunders förväntningar. /?/ Vi har nu kraftigt ökat de resurser som jobbar med att upprätthålla tjänsternas kvalitetsnivå. Dessutom har vi fördelat en väsentligt större andel av våra investeringar, jämfört tidigare kvartal, till att säkerställa både kapacitet och kvalitet. Tyvärr har resultaten av dessa insatser tagit längre tid än beräknat. Vår ambition är att vi ska se de fulla effekterna av dessa insatser i början på nästa år", skriver Com Hem i sin rapport i dag.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108