NYHETSARKIVET
17 sep 2024 12:37
Hyllade varumärkeschefen Per Carleö lämnar Telia
Telias hyllade varumärkeschef Per Carleö lämnar operatören och sitt uppdrag vid årsskiftet. Det skriver han själv på LinkedIn.

Per Carleö kom till Telia från Volvo Cars, där han bland annat tagit fram den hyllade marknadskampanjen med Zlatan Ibrahimovic. De första två åren tillhörde han koncernledningen men flyttades ner ett hack i samband med att Ola Rembe kom in som kommunikationsdirektör.

Så här skriver Per Carleö på LinkedIn:

"I nära samarbete med kollegor över våra marknader och affärsenheter har vi utvecklat Telias varumärkesstrategi, varumärkesidentitet, mediestrategi och kundupplevelse-strategi, samt infört ett datadrivet tillvägagångssätt för att utvärdera vår varumärkes- och kundupplevelseprestanda. Detta är bara några av de saker jag är oerhört stolt över. Allt bidrar till Telias genomförda omställning av verksamheten, intäktstillväxt och förbättrad varumärkesuppfattning och kundupplevelse.

Med Telias aviserade intention om en enklare och mer decentraliserad organisation är det en naturlig tidpunkt för mig att gå vidare. Men jag kommer att följa Telias fortsatta framsteg med spänning och heja från sidlinjen. Det är Telia!"
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108