Tele2:s mobilförsäljning har varit framgångsrik under årets tredje kvartal. Det visar en rundringning som Telekomnyheterna har gjort hos konkurrenter och återförsäljare.
Ingen vill kvantifiera den försäljningsförbättring som man har märkt men de framgångsfaktorer som pekas ut är höjda telefonsubventioner och den kampanj där Tele2 bjuder på modemet när man tecknar sig för mobilt bredband.
- Det är en väldigt hård konkurrens just nu när Tele2 subventionerar sina telefoner mycket mer i dag än vad man gjorde tidigare, säger Peder Ramel, vd för 3 i Skandinavien, till Telekomnyheterna.
Thomas Ekman, ansvarig för Tele2:s privatmarknad i Sverige, avböjer i dag att kommentera försäljningen under tredje kvartalet.
- Vi släpper vår rapport på onsdag och där kommer det att framgå hur mycket vi har sålt. Jag kan dock säga att vi är nöjda med den försäljning av det mobila bredbandet som vi har uppnått med vår kampanj, säger Thomas Ekman till Telekomnyheterna.
Under nästa vecka kommer Tele2 att redovisa sina Q3-siffror på onsdag, Telenor på torsdag och TeliaSonera på fredag.