Bredbandskunder som köper bredband via en kommunikationsoperatör, KO, kan få betala många hundralappar mer för bredbandet än grannarna som har direktupphandlade avtal med en operatör.
Är det rimligt med en värdekedja där nätoperatör, tjänsteleverantör, kommunikationsoperatör och fastighetsägare ska skära emellan och kräva alltmer pengar från slutkunden? Vi låter Johan Brunnberg från Analysys Mason titta på marknaden och vilken utveckling den står inför.
Bredbandsmarknaden står inför flera stora utmaningar när det gäller allt från en ny marknadsreglering till den viktiga frågan hur vi ska få fart på efteranslutningarna i fibernäten. På Telekomdagen Bredband den 12 november tar vi ett rejält grepp om många av de viktiga frågor som inte har lyfts i några andra publika sammanhang.
Telekomdagen Bredband är en unik mötesplats för alla som arbetar med de viktiga frågorna kring bredbandsmarknaden och som vill ligga steget före i en marknad som blir allt tuffare.
För mer information besök
telekomdagen.se.