Bredband2 redovisar en tillväxt på 9,4 procent till 438,3 miljoner kr (400,6 miljoner kr) under årets tredje kvartal. Siffrorna är delvis påverkade av förvärvet av Bredbandsson med 7 500 privatkunder som skedde den 1 september i år.
Operatörens ebitda-resultat ökade till 44,9 miljoner kr (41,2 miljoner kr) samtidigt som rörelseresultatet, ebit, ökade till 39,1 miljoner kr (33,0 miljoner kr).
Under kvartalet ökade kundbasen med 9 500 bredbandskunder till 512 500.
Nu siktar Bredband2 på att öka sin satsning på mobiltelefonitjänster.
"Telefoni är ett segment där vi ökar satsningen och ser stor potential. De viktigaste tjänsterna inom telefoni är mobilt bredband och mobiltelefoni. Där har vi bra konkurrensförutsättningar inom både privat- och företagsmarknaden. Vi har över en halv miljon bredbandskunder där det finns goda förutsättningar att vidareutveckla relationen med framförallt mobiltelefoni. Vi vill kunna följa kundens digitala uppkoppling med en fast fiberanslutning i hemmet och en mobil anslutning när kunden rör sig utanför. Detsamma gäller företag på kontoret och på distans. Det är även viktigt att våra kunder är skyddade i den digitala miljön. Där fortsätter vi att utveckla produkt- och tjänsteutbudet. Inom säkerhetstjänster finns det en naturlig position för oss på marknaden. Våra tre affärsområden datakommunikation, telefoni och säkerhet ligger helt i linje med vår vision: 'En smidig och trygg digital vardag för alla', som vi strävar efter att ge alla våra kunder", skriver Daniel Krook, vd för Bredband2 i sitt vd-ord.