Ericssons ConsumerLab har undersökt konnektivitetsupplevelsen på stora evenemang och bland annat kommit fram till att 5G förhöjt kundupplevelsen betydligt jämfört med 4G.
Två tredjedelar av deltagarna i undersökningen uppgav att de var väldigt nöjda med deras upplevelse, även om 33 procent mindre nöjda användare tyder på att det finns en del kvar att göra, enligt rapporten.
Det här är en av fyra huvudtrender Ericsson ConsumerLab noterat efter den genomförda undersökningen.
Andra trender är att en fjärdedel av evenemangsbesökarna är så pass stora och frekventa smartphone-användare att de genererar 60 procent av datatrafiken och att 40 procent av besökarna är villiga att betala mer för bättre konnektivitet. Fler visar också ett växande intresse för nya innovationer som augmented reality, vilket kommer skapa större krav på nätverken framöver.
ConsumerLab genomförde undersökningen på EM i Tyskland i somras, ett större sportevenemang i Paris samt en Taylor Swift-koncert i London.