NYHETSARKIVET
14 jan 2025 12:24
Halebop vill bredda målgruppen med nytt koncept
Den Teliaägda mobiloperatören Halebop ska nu satsa på att nå ut till en bredare målgrupp, efter att ha etablerat sig som ett billigare alternativ för yngre konsumenter i storstäderna.

Bolaget anser att tiden är inne för nya tag efter över 20 år på marknaden, uppger Cecilia Forsberg, ansvarig för Telias marknadsförings- och varumärkesportfölj, till Telekomnyheterna. Ett nytt koncept som heter "Det är bop att göra en smart deal", har arbetats fram med nya kommunikationspartnern Valtech Radon.

- Halebop har funnits med på telekomscenen i ungefär 25 år. Vi har gått från att vara en utmanare för ungdomar till en omtyckt och väletablerad aktör där våra kunder finns i hela landet. Nu var det dags för en ny kostym som speglar den resa vi redan är på. Genom Halebop erbjuder vi alltid riktigt bra erbjudanden på mobiler och abonnemang i Sveriges bästa nät, därför är det givet att vår position och vårt koncept ska tydliggöra detta. ”Det är bop att göra en smart deal” är relevant för en bredare målgrupp som har gemensamt att de gillar att göra smarta val, säger Forsberg.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108