Tele2 utvecklar en ny meddelandetjänst för restaurangkedjan Pinchos. Kedjan arbetar med ett app-baserat koncept, där majoriteten av bokningarna samt alla beställningar i restaurangerna görs via den egenutvecklade appen.
Nu ska Tele2 leverera en kommunikationslösning baserad på Tele2 Messaging Services till kedjans 85 restauranger i Norden.
Lösningen bygger på nästa generations meddelandetjänst, som erbjuder en verifierad avsändare med särskild märkning och märkningen är kopplad till ett specifikt företag för att säkerställa autenticitet i kommunikationen.
Fördelarna är att man ser verifierade avsändare, det ger en ökad säkerhet och är dessutom mer kostnadseffektivt.
"Vi är glada över att kunna bidra med en unik tjänst som förbättrar både restaurangens effektivitet och gästernas upplevelse. Meddelandetjänsten skyddar bland annat mot AI-hacking samtidigt som vi ger en tydlig och säker kommunikation från restaurang till gäst", säger Sofia Ahlmark Hyvärinen, försäljningsdirektör på Tele2 Företag.