Telia är den stora vinnaren i årets rapport Svenskt Kvalitetsindex. Bolaget har fått högsta betyg av alla operatörer i fyra av sex olika kategorier: Mobiltelefoni privatkunder, mobiltelefoni företagskunder, fast telefoni företagskunder och datakommunikation för privatkunder.
- Vi har varit på rätt väg en tid och i år har vi haft möjligheten att ytterligare fokusera på kunderna och deras behov, säger Håkan Dahlström, chef för TeliaSoneras affärsområde för mobiltjänster i Sverige, till Telekomnyheterna.
TN: Kan du nämna någon åtgärd som varit särskilt viktig i arbetet med mer nöjda kunder?
- Vi har lagt mer tid på att få kunderna att komma igång med sina tjänster. Istället för att bara lösa problemet och lägga på har kundtjänsten tagit sig extra tid för att hjälpa kunderna att verkligen komma igång och förstå tjänsterna. Detta gör också att kunderna använder våra tjänster mer, säger Håkan Dahlström.
I kategorin fast telefoni för privatkunder var Optimal Telecom den operatör som fick högst betyg och inom bredband för företag hade Bredbandsbolaget mest nöjda kunder, enligt Svenskt Kvalitetsindex.
Mer information om Svenskt Kvalitetsindex finns på www.kvalitetsindex.se