NYHETSARKIVET
22 okt 2007 14:42
Telenor: "Varumärkesbytet hämmar vårt betyg"
Telenor var i år, liksom förra året, den stora förloraren när det gäller kundnöjdhet inom mobilmarknaden. Både bland privatkunder och företagskunder har bolaget nu lägst kundnöjdhet av alla mobiloperatörer.

- Vi har bytt varumärke och det tar tid att genomföra det. När vi tittar på våra egna undersökningar så ser vi att täckning och kundservice är det kunderna tycker är de viktigaste egenskaperna hos oss som operatör, därför lägger vi mest krut på just de frågorna. Det är också där vi har gjort de största förbättringarna enligt ansedda Bright Index, säger Annica Elmehagen, informationschef på Telenor i Sverige, till Telekomnyheterna.

Annica Elmehagen pekar även på att Telenor har haft ett stort kundintag och minskat churnen ordentligt på sistone vilket, tvärtemot Svenskt Kvalitetsindex, visar att bolaget har väldigt nöjda kunder.

Martin Tiveus, vd för Glocalnet som, enligt Svenskt Kvalitetsindex, har sämst kundnöjdhet av operatörerna inom privat bredband, tror att det tar tid innan förbättringar slår igenom i undersökningar som Kvalitetsindex.

- Vi har genomfört ett rejält kvalitetsprogram på 300 punkter under det senaste ett och ett halvt åren, men de som märker detta är främst våra nya kunder. De befintliga kunderna har ju knappt någon kontakt med oss, där rullar det bara på, säger Martin Tiveus till Telekomnyheterna.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108