Tele2 lanserar ett nytt reklamkoncept med en gammal välkänd figur. Fåret Frank gör efter nio års frånvaro nu comeback som operatörens ansikte utåt och en symbol för återgången till bolagets rötter.
Karaktären introducerades för första gången år 2008.
"På en marknad där allt tenderar att låta likadant vill vi bryta mönster och höja ribban för alla. Vi finns för att ifrågasätta, förbättra och driva förändring där andra nöjer sig och det är där Frank kommer in. Han är ett svart får, både bildligt och bokstavligt, och en tydlig symbol för vår utmanaranda. Inte som en nostalgisk figur, utan som ett uttryck för vad Tele2 är i dag: modigt, lekfullt och kundfokuserat", säger Carolina Eggertsson, tillförordnad marknadsdirektör på Tele2.
Enligt operatören är karaktärens återkomst en del i ett större varumärkesarbete och nytt kommunikationskoncept.
Reklambyrån Forsman & Bodenfors, som låg bakom Fåret Frank 2008, har arbetat fram det nya reklamkonceptet också.