Det har blossat upp ett mobilpriskrig mellan Tele2 och 3. Men trots att operatörerna försöker bräcka varandras priser vill ingen av dem använda uttrycket priskrig.
I dag har Tele2 gått ut med en ny reklamkampanj med budskapet: Igår var 3 billigast. I dag är allt som vanligt igen!. Kampanjen är ett direkt svar på den kampanj med rubriken Sveriges lägsta fasta pris som 3 drog igång i måndags.
Prispositionen är en av hörnstenarna i vår verksamhet och vår strategi är tydlig, om någon försöker ta den positionen ifrån oss, så tar vi tillbaks den, säger Samuel Skott, chef för privatmarknad på Tele2, till Telekomnyheterna.
Erik Hörnfeldt, informationschef på 3, säger till Telekomnyheterna att man på 3 är noggranna med att det här inte ska bli fråga om något priskrig.
Det här är ett tidsbegränsat erbjudande som gäller fram till och med den 22 april. Därefter kommer vi att återgå till det ordinarie priset. Erbjudandet är en del i lanseringen av vårt nya reklamkoncept, säger Erik Hörnfeldt.