NYHETSARKIVET
16 okt 2025 12:21
3 rapporterar bästa tjänsteintäkten per kund sedan 2018
Mobiloperatören Tre fortsätter att leverera bra siffror på den svenska marknaden. Under det tredje kvartalet i år ökade operatörens kundstock med 36 000 i Sverige och samtidigt tycks vårens prishöjningar ha gett resultat.

De svenska intäkterna ökade under kvartalet med 4,2 procent till 2 103 miljoner kr (2 019 miljoner kr) samtidigt som ebitda-resultatet ökade med 4,8 procent till 844 miljoner kr (805 miljoner kr).

Enligt Telekomnyheternas beräkningar så är operatörens tjänsteintäkt per kund och månad också den högsta sedan Q3 2018.

TN: Haval van Drumpt, vd för Tre i Sverige, vad beror detta på?

- Det beror på flera faktorer, men framför allt på att vi för första gången på länge genomfört en mindre pris- och portföljjustering. Dessutom har vi medvetet styrt mot en "färre men bättre"-strategi. Vi fyller inte marknaden med mängder av erbjudanden, utan fokuserar på tydliga alternativ som skapar värde för kunden.

TN: Tror ni att vi kommer att se en fortsatt positiv utveckling?

- Det är svårt att säga. Vårt fokus ligger på långsiktigt hållbar lönsamhet, men utvecklingen framåt beror inte enbart på oss, utan också på hur konkurrenterna agerar och på den bredare ekonomiska utvecklingen i samhället, säger Haval van Drumpt.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108