NYHETSARKIVET
12 apr 2012 12:11
Provisioneringsfel när 3 började fakturera priskrigsabonnemanget
Trots superabonnemanget från 3 med 349 kr/månad har vissa kunder fått fakturor på närmare det dubbla priset. Flera kunder har hört av sig till operatörens kundtjänst sedan de första fakturorna nu har gått ut. Felet har nu åtgärdats och inga kunder drabbas ekonomiskt.

– Provisioneringen i billingsystemet blev inte rätt, men det beror inte på att det var ett nytt abonnemang, Det är ett antal kunder som har drabbats men det är åtgärdat så att det inte påverkar kunderna, säger Nicholas Högberg, vice vd på 3, till Telekomnyheterna.

Provisioneringsfelet innebär att rabatterna inte drogs på rätt sätt. Enligt 3 berördes de kunder som tecknade abonnemanget i början av kampanjperioden.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108