NYHETSARKIVET
28 jun 2012 12:14
Bredband2: Erbjudandet gick visst att utnyttja
Efter att konsumentverket inlett en granskning mot Bredband2 kring marknadsföring av priser och uteblivna rabattkoder i kampanjer svarar nu operatören på kritiken. Konsumentverket har bland annat skrivit att det på Bredband2:s och olika stadsnäts portaler funnits ett erbjudande som kräver en kampanjkod som inte kunnat hittas på sajterna.

I ett yttrande till Konsumentverket hänvisar Bredband2 bland annat till ett annonsutskick som man gjort tillsammans med flera andra bredbandsleverantörer via stadsnätet.

”Kampanjen har sträckt sig från den 23:e mars till den 31:e maj och har skickats ut till ca 45 000 personer som ännu inte aktiverat sig via stadsnätet. Just för dessa potentiellt nyanslutna kunder hade vi tillsammans med OpenNet ett unikt erbjudande där man som nyansluten kund kunde få 3 månader gratis bredband. För att på bästa sätt underlätta för dessa blivande kunder gjorde vi det möjligt att även göra sin beställning via Internet. För att komma åt detta unika erbjudande behövde man uppge efterfrågad kampanjkod på vår webbplats, vilken man fått i det direktadresserade utskicket. Giltig kampanjkod har alltså gått att hitta i det direktadresserade kampanjutskick som skickats ut till de ca 45 000 personer som uppfyllde kriterierna för erbjudandet. Som svar på Konsumentverkets frågor kan vi således meddela att, ja erbjudandet har gått att utnyttja.”
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108