NYHETSARKIVET
29 nov 2007 14:43
"Ingen fasttelekund missnöjd med Optimal Telecom"
En av de anmärkningsvärda detaljerna i PTS rapport "Individundersökning 2007- Svenskarnas användning av telefoni och Internet", som genomförts av Synovate Temo, är att ingen abonnemangskund inom fast telefoni är missnöjd med Optimal Telecom som operatör.

"Optimal Telecom utmärker sig gentemot andra leverantörer genom att ingen av de som anlitar denna operatör för abonnemanget är missnöjd med sin abonnemangsoperatör. I övrigt är det inga säkerställda skillnader i bedömningen av de olika operatörerna", skriver man i rapporten.

Optimal Telecom är även den operatör som har störst andel kunder som är sammantaget nöjda med sin operatör. I gengäld är dock att Optimals moderbolag Tele2 är den operatör som har minst andel kunder som är sammantaget nöjda med sin operatör.

TN: Johannes Boson, vd för Optimal Telecom, hur kommer det sig att ni har så nöjda kunder?

- En av våra kärnvärderingar är att vi ska vara lojala mot kunden och ta fram produkter som kunden vill ha. Vi lägger stor vikt vid att vara lyhörda mot kunderna och lyssna på de klagomål som kommer in till kundtjänst, säger Johannes Boson till Telekomnyheterna.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108