I dag börjar 3 sälja sin Skypephone i sina egna butiker och i Aircalls butiker. Enligt Gina Azaric, marknadschef för konsumentmarknaden på 3 i Sverige, kommer telefonen att marknadsföras som ett dragplåster i 3:s julkampanj.
- Telefonen har en bra dregelfaktor, det vill säga att det är en telefon som många attraheras av. Särskilt den vita modellen påminner en del om Apples mp3-spelare iPod. Vi kommer dock framförallt att marknadsföra Skypephonen mot befintliga Skypeanvändare, säger Gina Azaric till Telekomnyheterna.
TN: Siktar ni främst på kontantkortsanvändare eller abonnemangsanvändare?
- Erbjudandet till de båda grupperna ska vara likvärdigt. Därför har vi tagit fram ett kontantkortserbjudande och två abonnemangserbjudanden för Skypephonen. Målgruppen är befintliga Skype-användare och kunder som vill ha kunna ringa fria samtal, säger Gina Azaric.
TN: Hur ligger den svenska prissättningen i jämförelse med andra länder där Skypephone har lanserats?
- Den är ungefär densamma som i de andra länderna, säger Gina Azaric.