NYHETSARKIVET
27 sep 2012 12:40
Norska regulatorn positiv till kundtjänst via sociala medier
Norska Post- og teletilsynet har publicerat statistik över kundtjänsten hos de största telefoni- och bredbandsleverantörerna i Norge och siffrorna tyder på vissa problem i kommunikationen. Dock finns nu så gott som samtligt operatörer synliga i sociala medier som Facebook och Twitter, där viss erbjuder en möjlighet att chatta med kundtjänsten.

Den främsta orsaken till att operatörerna inte hunnit betjäna kunder i så god utsträckning som önskas, var förändringar i företaget som gjorde att fler kunder hade frågor att ställa. Därför, menar den norska regulatorn, är det en fördel att därtill kunna erbjuda kontakt via sociala medier, speciellt eftersom dessa kanaler visat sig snabbare och effektivare än de traditionella.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108