NYHETSARKIVET
5 okt 2012 12:20
Kraftig minskning av konsumentklagomål hos PTS
Antalet registrerade konsumentklagomål hos Post- och telestyrelsen minskade kraftigt från 163 stycken i september förra året till 118 stycken under motsvarande period i år. Bland annat är det minskade klagomål på driftsavbrott och mobilt bredband som ligger bakom den drastiska minskningen.

Inom kategorin Marknadsföring och Spam är operatören Telephon, den operatör som sticker ut mest med 13 anmälningar av totalt 30. Ingen annan enskild operatör har fått mer än två klagomål.

Här är en sammanställning av september månads registrerade klagomål per kategori, september 2011 inom parentes.

Abonnemang: 28 (25)
Abonnentförteckning: 3 (3)
ADSL: 2 (5)
Avlyssning: 0 (1)
Avtalsvillkor: 9 (12)
Driftsavbrott: 7 (31)
Fibernät: 1 (1)
Kundtjänst: 5 (7)
Marknadsföring och spam: 30 (18)
Mobilt bredband: 0 (11)
Nummerportabilitet: 6 (5)
Nummerupplysning: 1 (0)
Räkning: 5 (6)
Samtalsspärr: 1 (0)
Telefonautomater: 1 (0)
Teknikskiftet: 10 (28)
Tystnadsplikt: 0 (1)
Övrigt: 9 (9)
SUMMA: 118 (163)

Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108