TeliaSonera, dess vd och koncernchef Lars Nyberg och 3s informationschef Erik Hörnfeldt återfinns alla i topp på årets PR-barometer Näringsliv från Aalund Nordic, som har intervjuat 183 näringslivsjournalister.
I kategorin Top-of-mind Företag ligger TeliaSonera i topp.
Anledningen till TeliaSoneras 1:a plats är en stor lättillgänglighet, bra service gentemot media, är strukturerade samt gör mycket praktiskt arbete som underlättar för journalister i deras dagliga arbete. Förutom detta så nämner journalisterna att TeliaSoneras presskontakter är mycket kunniga och informerade om sin egen verksamhet och kan därför ge snabba och informativa svar på de frågor som ställs, skriver PR-barometern.
När det gäller Top-of-mind Kommunikationschefer återfinns 3s informationschef Erik Hörnfeldt, som även ingår i Telekomnyheternas redaktionsråd, på tredje plats i barometern som toppas av Thomas Backteman från Swedbank.
På Top-of-mind-listan för vd:ar hittar vi TeliaSoneras vd och koncernchef Lars Nyberg på en tredjeplats. Den listan toppas av Michael Wolf på Swedbank.