Bredband2 har börjat flytta fokus från privat till företagskunder, och det tycks redan ha gett resultat. När leverantören presenterade sin kvartalsrapport för juli till september i år, visade siffrorna på en positiv trend.
Nettoomsättningen för Bredband2 uppgick under tredje kvartalet 2012 till 167 miljoner kronor, vilket är en ökning med 13 procent jämfört med samma period i fjol. Och största delen av denna nettoomsättning är, enligt Bredband2, fortsatt hänförlig till privata kunder i öppna stadsnät. Men en ökning har synts på företagssidan, där Bredband2 tydligare profilerat sig och ökat sin försäljning.
Tredje kvartalet visar på ökad försäljning både till företag och privatpersoner. På privatsidan har vi lanserat mobilt bredband som komplement. Detta gör att vi nu kan paketera fast- och mobilt bredband med IP-telefoni, vilket i kombination med vår ständiga strävan att öka effektiviteten i bolaget, ska bidra till vår långsiktiga framgång, säger Daniel Krook, vd för Bredband2, i sin kommentar från delårsrapporten.