Telia tycks fortfarande inte ha kommit tillrätta med de batteriproblem som man har haft med de telefoner som har levererats som ersättningslösning vid teknikskiftet.
Därför kräver myndighetens generaldirektör Göran Marby nu svar från Telia om när batteribackupen kommer att fungera för alla kunder.
Här är de frågor som Göran Marby har skickat till TeliaSoneras affärsområdeschef Malin Frenning:
1. Hur avser TeliaSonera säkerställa att en ersättningslösning, komplett
med batteribackup, levereras till samtliga kunder som berörs av
teknikskiftet?
2. TeliaSonera ombeds presentera en långsiktig åtgärdsplan för att
garantera att abonnenter som omfattas av teknikskiftet nu och framöver
kommer att ha en fungerande ersättningslösning, komplett med
batteribackup. Beskriv vilka åtgärder som kommer att vidtas vid
problem med lösningen eller då livstiden för batterierna gått ut samt
annan relevant information.
3. Beskriv hur frågor som konsumenterna har gällande den levererade
lösningen kommer att hanteras efter det att projektet teknikskiftet
formellt har avslutats.
Vill du läsa hela det brev som Göran Marby har skrivit till Malin Frenning, så skicka ett mejl till info@telekomnyheterna.se, så skickar vi det som en pdf (endast för prenumeranter).