NYHETSARKIVET
12 nov 2012 12:05
Ökat antal konsumentklagomål hos PTS under oktober
Antalet konsumentklagomål till Post- och telestyrelsen ökade något under oktober månad i år, jämfört med motsvarande period förra året. Det visar statistik från den svenska regulatorn.

Den största skillnaden var inom klagomål på abonnemang, där klagomålen ökade till 31, jämfört med 21 stycken året innan. Inom den kategorin var Telia den dominerande operatören med 12 klagomål under oktober månad i år.

Abonnemang 31 (21)
Abonnentförteckning 2 (0)
ADSL 2 (2)
Avtalsvillkor 9 (19)
Driftsavbrott 7 (15)
Fibernät 0 (1)
Kundtjänst 4 (1)
Marknadsföring och spam 14 (10)
Mobilt bredband 9 (7)
Nummerportabilitet 7 (2)
Räkning 3 (9)
Samtalsspärr 1 (0)
Telefonkort 1 (0)
Teknikskiftet 13 (11)
Tystnadsplikt 0 (1)
Övrigt 15 (8)

SUMMA 118 (107)
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108