Kampen om mobilkunderna hårdnar allt mer. I somras började Halebop sälja sitt abonnemang Rubbet via ett antal mobilåterförsäljare och nu tar Comviq kampen om kunderna ännu ett steg genom att börja sälja abonnemang och telefoner hos Pressbyrån och 7-Eleven.
I ett första steg kommer Comviq att installera automater för försäljning av abonnemang och telefoner i ett 30-tal butiker i Stockholm, Göteborg, Uppsala och Norrköping. Dessutom kommer Pressbyråns och 7-Elevens butiker fungera som utlämningsställe för mobiltelefonköp via hemsidan Comviq.se. Varvid kunderna kan gå till en butik och hämta ut telefon och abonnemang utan att vänta på leverans via posten.
Planen är att vi innan utgången av 2013 ska ha flest butiker av alla operatörer. Det innebär att vi ska ha fler butiker än Telia, som i dag har 80-90 butiker, säger Magnus Larsson, ansvarig för Comviq, till Telekomnyheterna.
Comviqs produkter kommer inte att säljas i Tele2:s butiker eftersom man räknas som en egen operatör trots att man ingår i Tele2.
Avtalet med Reitan-gruppen som äger Pressbyrån och 7-Eleven är en bra början och innebär att vi kommer in i de bästa butiksplaceringarna och att vi får de bästa öppettiderna, säger Magnus Larsson.