Antalet konsumentklagomål som anmälts till Post- och telestyrelsen minskade kraftigt under november månad i år, jämfört med motsvarande period förra året. Det visar aktuell statistik från myndigheten.
Här är klagomålen till PTS under november månad per kategori (november månad 2011 inom parentes):
Abonnemang: 23 (55)
Abonnentförteckning: 1 (3)
ADSL: 0 (4)
Avtalsvillkor: 3 (8)
Driftsavbrott: 6 (7)
Fibernät: 0 (2)
Förval: 0 (2)
Kundtjänst: 4 (14)
Marknadsföring och spam: 21 (25)
Mobilt bredband: 8 (16)
Nummerportabilitet: 6 (2)
Räkning: 5 (6)
Teknikskiftet: 11 (24)
Trafikuppgifter: 0 (1)
Övrigt: 12 (12)
SUMMA: 100 181