Trots att Telia gärna vill ge intryck av att alla deras redovisade TV-kunder är IPTV-kunder med tillgång till tjänster som Play och Video On Demand, så visar det sig vid en jämförelse med de siffror som man har lämnat till Post- och telestyrelsen, att bara 477 100 av det totala antalet TV-kunder på 546 000 är via bredbandsnätet. Övriga är analoga TV-kunder via hyresfastigheter.
Och faktum är att en väsentlig del av kundtillväxten på TV-sidan ligger just på den analoga sidan. Under det första halvåret 2012, vilket är de senaste siffrorna från PTS, var 55 procent, motsvarande 11 700 kunder, via IPTV, medan 9 400 kunder kom via analoga TV-tjänster.
Telia hade vid utgången av det första halvåret 2012 följande fördelning av sina TV-kunder:
Analog kabel-TV: 68 800
IPTV: 477 100
varav IPTV via fiber och LAN: 216 100
varav IPTV via dsl: 261 000
Totalt: 545 900