NYHETSARKIVET
5 mar 2013 12:26
Martin Petersén: Vi lägger kundservicen hos specialistföretag
En viktig anledning till att Telenor nu lägger ut sin kundservice på Transcom och Sykes istället för att, som hittills, driva den själv med hjälp av inhyrd personal från Uniflex, är att den nu hamnar hos bolag som är specialister på kundservice. Det säger Martin Petersén, chef Products & IT på Telenor Sverige, till Telekomnyheterna.

De två nya leverantörerna av kundservicetjänster kommer att dela på uppdraget, så att Sykes tar hand om Telenor-kunderna medan Transcom tar hand om Bredbandsbolagets och Glocalnets kunder.

– Transcom har jobbat med Bredbandsbolaget i princip sedan de startade, så det kommer inte att innebära någon större förändring, säger Martin Petersén.

– Vi har blivit utsedda till bästa kundtjänsten i Sverige två år i rad och nu vill vi utveckla oss ytterligare för att fortsätta ligga i framkant när det gäller kundtjänst och produktkvalitet, fortsätter han.

Martin Petersén är i dag den ende i Telenors svenska ledning som är lokaliserad i Karlskrona, något som han kommer att fortsätta att vara i och med att bolaget även fortsatt kommer att ha sin produkt- och tjänsteutveckling på plats där.

Telenors överlämnande av kundservicen till de två nya leverantörerna kommer att inledas den 7 april och väntas vara helt klar i början av juli i år.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108