Telia kommer från och med den 1 april i år att slå samman samtliga sina tre marknadsavdelningar för Telia i Sverige till en och samma avdelning. Det kan Telekomnyheterna i dag avslöja.
Det innebär att den nya marknadsavdelningen kommer att ta hand om all marknadsföring för såväl företagssidan som privatsidan inom både mobilt och bredband.
Vår marknadskommunikation har varit fragmenterad och därmed inte tillräckligt snabb. Det har också blivit många olika budskap från oss som inte har varit särskilt synkroniserade, därför har vi inte agerat som ett Telia. Det här förbättrar vi nu genom att samla all kompetens i en central enhet som kommer att kunna arbeta strategiskt över hela affären och därmed stärka Telia-varumärket och ge en samstämmig bild av Telia på den svenska marknaden, säger Irene Krohn, pressansvarig på TeliaSonera, till Telekomnyheterna.
TN: Innebär den här omorganisationen några nedskärningar?
Det är för tidigt att svara på ännu så länge, säger Irene Krohn.