Mobiloperatören 3 kör under fyra veckor en butik i Stockholms tunnelbana, en satsning för att komma potentiella kunder närmare i deras vardag.
3 har tagit över en hel tunnelbanevagn på gröna linjen i skepnaden av en rullande butik, som kommer att synas i huvudstadens tunnelbana under fyra veckor.
Det är ett nytt distributionssätt för att sälja. Mobilbeteendet har vuxit sig väldigt starkt i tunnelbanan, säger Gina Azaric, marknadschef på 3, i en kommentar.
Gina Azaric förklarar att kampanjen är en förlängning av företagets ambition att komma närmare folk i deras vardagliga miljö.
Det är ett nytt sätt att föra ut butiksverksamheten. Ett nytt sätt att handla", säger Gina Azaric.
Hela vagnen är dekorerad med olika erbjudanden från 3 och pendlarna kan med hjälp av NFC-teknik och QR-koder scanna av affischerna med sina mobiler för att ta del av dem, liksom välja att köpa. Den rullande 3-butiken är skapad av bolagets inhousebyrå i samarbete med McCann Stockholm.