Tele2:s vd och koncernchef är mycket nöjd med den mobila tjänsteomsättningstillväxten, det vill säga förutom telefonförsäljningen, på 3,5 procent. Det sade han vid en presskonferens på Myntkabinettet i dag, med anledning av dagens rapport för årets första kvartal.
Det är ett väldigt bra resultat för den mobila verksamheten i Sverige, inte minst med tanke på den försäljning som vi hade under priskriget under förra året, sade Mats Granryd.
Han berättade även att Comviqs externa churn, det vill säga förlorade kunder till andra operatörer, har minskat med 24 procent sedan man lanserade sitt Comviq-abonnemang i början av hösten förra året.
Lanseringen av Comviq-abonnemanget har varit framgångsrik i form av att vi har stärkt Comviq-varumärket och gjort oss mycket starkare för att stå emot priskonkurrensattacker så som den under förra våren, sade Mats Granryd.