NYHETSARKIVET
25 apr 2013 12:50
TeliaSoneras samlar sociala media om Eurovision på ny sajt
TeliaSonera, som är huvudsponsor till Eurovision Song Contest, lanserar i dag en sajt där man ska samla både egen information och information från sociala media, kring musiktävlingen.

”Eurovision Song Contest är ett av de största TV eventen i Europa med över 125 miljoner tittare. Som en av de största ip-nätleverantörerna i världen når vi över 345 miljoner konsumenter. Med vårt nät och vår teknik siktar vi högt och vill nå över 10 miljoner strömmade filmer, bilder och tweets på supercharged.eurovision.tv”, säger Piret Mürk Dubout.

I Malmö bjuder TeliaSonera också alla besökare på fritt WiFi inom Eurovisionsschlagerområdet, man har även byggt ut mobilnätet så att det ska klara trycket från besökarna.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108