NYHETSARKIVET
26 apr 2013 12:15
Konsumentverket: Den största problemmarknaden är telekom
Den största problemmarknaden för Sveriges konsumenter är telekommunikationstjänster via telefon, TV och internet. Det visar en unik rapport som Konsumentverkets generaldirektör Gunnar Larsson i dag lämnade över till konsumentminister Birgitta Ohlsson.

Konsumentrapporten 2013 har tagits fram på uppdrag av regeringen och är den första i sitt slag. Rapporten ger en bild av konsumenternas situation på över 45 marknader. För att kunna ge en sammanvägd bild av konsumenters förutsättningar på olika marknader har Konsumentverket utvecklat ett mätinstrument, Konsumentmarknadsindex (KMI). Med KMI går det att jämföra marknader av olika karaktär och genom en rangordning hitta de marknader som upplevs fungera sämre. Jämförelsen görs utifrån faktorer som tillgång till information, hur utbudet ser ut och hur mycket konsumenterna litar på försäljarna.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108