NYHETSARKIVET
30 apr 2013 12:51
Telia väntar med Touchpoint-lansering till allt funkar perfekt
Telia har inlett ett samarbete med Telepo om en ny växellösning, som främst ska riktas till företag med 100-250 anställda, Telia Touchpoint. Men tjänsten kommer inte att lanseras förrän man hos operatören är helt nöjd med all funktionalitet.

– Vi är redan igång med ett antal företagskunder, men kommer inte att lansera tjänsten brett förrän vi och kunderna är helt nöjda med den. Det är en normal lansering, men i begränsad skala. Internt kallar vi det för Limited Deployment och det är ett nytt sätt för oss att arbeta, där vi på ett snabbt och effektivt sätt vill få produkten att fungera perfekt innan vi slår på stora trumman, säger Thomas Johansson, chef för företagsprodukter på TeliaSonera Broadband Services, till Telekomnyheterna

Exakt när den kommersiella lanseringen kommer att ske vill TeliaSonera därför inte spekulera i, men förhoppningen är såklart att det går snabbt.

– Överhuvudtaget har det här projektet gått väldigt snabbt sedan vi fattade beslutet att satsa på den här tjänsten i Sverige, i november förra året. Att det har gått så snabbt beror till stor del på att vi har kört den i Finland sedan 2010 och har med oss mycket erfarenhet från det. Vi har också återanvänt plattformar och processer så mycket som möjligt, säger Thomas Johansson.

Touchpoint är Telias första helt molnbaserade växellösning som ger användarna tillgång till telefoni, chatt och presence i både mobilen och datorn.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108