NYHETSARKIVET
6 maj 2013 12:26
Mats kommenterar: Hemmasnickrat varumärke utan Hepatit A
Att 3 förr eller senare skulle lansera en egen lågprisoperatör i Sverige var bara en tidsfråga. Inte minst sedan man vid årsskiftet rekryterade Johannes Boson, med förflutet som chef för Tele2:s lågprisvarumärke Optimal Telecom, som ny försäljningsdirektör.

Valet av varumärket Hallon känns dock som det sämsta möjliga i dessa dagar då dagstidningarna skriver spaltmeter om hur farligt det är att äta frysta hallon. Detta eftersom dessa kan sprida smittan Hepatit A.

3s sverigechef Nicholas Högberg ångrar dock inte valet av varumärket som han skapade tillsammans med produktchefen Niklas Wilhelmsson. Däremot lovar han, med glimten i ögat, att bjuda på hallonsaft vid nästa presskonferens.

Klart är i alla fall att det nya varumärket kommer att sätta snurr på den lågprismarknad där Comviq och Halebop har fått ha fritt spelrum lite för länge.

Den paranoide kan dock konstatera att Comviq säkert har haft bra koll på 3/Hallons planer eftersom man under de senaste dagarna har justerat en mängd olika delar i sitt eget erbjudande för att likna Hallons olanserade erbjudande.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108