NYHETSARKIVET
7 maj 2013 12:41
Telenor stannar utanför lågpriskriget på mobilmarknaden
Medan konkurrenterna Telia, Tele2 och 3 slåss med varandra genom sina lågprisvarumärken Halebop, Comviq och Hallon så fortsätter Telenor att hålla sig utanför detta segment.

– Som alltid följer vi branschens utveckling med intresse, men för vår verksamhet har det här ingen påverkan. Vi fortsätter att fokusera på våra kunder, som vi vet uppskattar flexibilitet och tillgänglighet. Hos oss kan kunderna alltid komma in till någon av våra butiker eller prata med kundservice när de behöver hjälp, oavsett vilket abonnemang/kontantkort de har köpt, säger Alexandra Carlsson på Telenors presstjänst, till Telekomnyheterna.

Telenor har tidigare varit väldigt aktiva när det gäller lågprisvarumärken på den svenska mobilmarknaden. Detta genom bland annat MVNO:n Djuice, som var först med samma minutpris dygnet runt, på den svenska marknaden. Djuice är numera ett avslutat varumärke i Sverige. Men Telenor har även priskrigat aktivt med Glocalnet, som ju är ett varumärke som fortfarande finns kvar och som förknippas med lågpris även om det har legat i malpåse under en längre tid då man inte har gjort nästan någon marknadsföring eller några prisjusteringar på mobilerbjudandena.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108