Telias marknadsdirektör Niklas Angergård meddelar att han lämnar sin post som. Han gick från SAS som hyllad varumärkesdirektör till Telia i somras, med uppdraget att styra upp bolagets kommunikation. Efter omstruktureringar hos operatören, väljer han dock nu att lämna bolaget. Det skriver Resumé.
I vintras bestämde sig Telia för att slå ihop sina tre marknadsavdelningar till en, och rekryterade Thomas Sparrmo från Telenor till uppdraget att leda den nya organisationen. För Niklas Angergård, som själv ville ha den rollen, återstod få möjligheter förutom att söka sig vidare. I ett internt meddelande som gick ut på Telia för några veckor sedan kommenterar han sitt avhopp:
Som många av er vet, så fanns det bara en intressant roll för mig i den nya organisationen och när jag inte fick den vill jag vara ärlig både mot mig själv och mot Telia. Det känns mycket inspirerande och lite läskigt, precis som livet ska vara. Jag vill tacka alla för trevligt sällskap på resan önska lycka till i det nya, skriver Niklas Angergård.
Niklas Angergård lämnar sin tjänst till sommaren.