ICW har valt TDC för att utveckla sin mobil- och växelfunktionalitet med Microsoft Lync. Det meddelar ICW i dag. Avtalsperioden löper på tre år.
TDC:s lösning gör att man kan utnyttja mobiltelefonin integrerat i Lync-plattformen, utan pbx-växlar. Fördelen med detta är en ökad enkelhet och kostnadseffektivitet då man slipper investeringar i pbx-växlar, skriver ICW i ett pressmeddelande.
Tekniskt innebär detta att telefonisten ser status på mobiltelefonin direkt i Triogränssnittet. TDC:s sip gör Lync-lösningen röstförberedd. Med integrationen mellan Trio, Lync och TDC Mobil skapar detta en fullständig växellösning som förut krävde kostsamma hårdvaror och kompletterande tjänster.
Genom att implementera denna lösning så är ICW teknikledande och ett av de första i Norden att fullt ut nyttja den nya teknik som TDC, Lync och Trio erbjuder. Förutom direkt besparing i form av uppgradering av telefonväxel så kan nu ICW använda en flexibel kommunikationslösning som ger medarbetarna möjlighet till videokonferens, chatt och telefonmöten, säger Åke Siwertson, CEO på ICW, i en kommentar.