NYHETSARKIVET
3 jun 2013 11:45
WyWallet underlättar SMS-köp för sina privatkunder
WyWallet har meddelat att de nu lanserar en enklare lösning för privatabonnenter som vill registrera sig för sms-köp. Förhoppningen är att den nya lösningen ska gynna konsumenter, handlare och välgörenhetsorganisationer. Det meddelar WyWallet i ett pressmeddelande.

Den nya lösningen innebär att privatabonnenter vid sms-köp informeras om att de handlat via mobiloperatörernas betaltjänst WyWallet och att de vid nästa köp accepterar att framtida sms-betalningar går via tjänsten.

”Sms är en mycket uppskattad kanal för betalningar. Det är dock många som upplevt att kravet på registrering gjort det krångligt att fortsätta med sms-betalningar som innan. Vi har lyssnat på detta och tagit fram en enklare lösning. Vi är övertygade att det kommer att uppskattas av de som vill kunna använda sms som betalkanal”, säger Adam Hasslert, marknadschef på WyWallet, i en kommentar.

Att betalningen går via WyWallet innebär ingen skillnad för kunden mer än att det är WyWallet och inte mobiloperatören som förmedlar betalningen. Kostnaden för betal-sms:et fortsätter att komma på mobilfakturan precis som tidigare och användaren kan sedan tacka nej till att vara kund eller avregistrera sig om man inte vill fortsätta med tjänsten meddelar bolaget.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108