Transmode meddelar i dag att bolagets försäljningsorganisation delas in i fyra regioner i syfte att stärka kundrelationerna och stödja den globala expansionen. Den nya organisationen gäller från och med den 1 juli 2013.
Den nya organisationen kommer att stärka kundrelationerna genom att flera kompetenser och resurser placeras nära kunderna. De resurser som tillförs kommer inledningsvis bestå av säljstöd, teknisk support samt leverans och orderhantering och på sikt även andra gemensamma funktioner som till exempel marknadsföring och HR. Det skriver Transmode i dag.
De fyra regionerna är; Amerika, Europa, Norden inklusive CIS/MEA, samt Asien och Stillahavsområdet. Regioncheferna kommer att ansvara för försäljningen, relationerna med kunder och regionala partners samt uppbyggnaden av den regionala närvaron. Transmode kommer även fortsättningsvis att rapportera intäkter nedbrutet på EMEA, Americas och APAC.
Nuvarande försäljningsdirektör Björn Andersson har utsetts till regionchef för Amerika, Mark Burton till regionchef för Europa och Magnus Grenfeldt blir regionchef för Norden och CIS/MEA. Arbetet med att rekrytera en regionchef för Asien och Stillahavsområdet pågår.