NYHETSARKIVET
3 sep 2013 12:27
Telia halverade annonsköpen medan Tele2/Comviq storsatsade
Telia halverade sina annonsköp medan Tele2 och Comviq tillsammans flerdubblade sina annonsköp under juli månad i år, jämfört med motsvarande period förra året. Det framgår av annonsstatistik från Sifo Reklammätningar om annonsköp, förutom direktreklam, som Dagens Media rapporterade i går.

Så här mycket investerade Telia, Tele2 och Telenor i marknadsföring enligt statistiken. 3s annonsinvesteringar var under perioden så låga att de inte kom med på Sifos topp 20-lista:

Telia 31 610 Mkr (60 611 Mkr i juli 2013)
Telenor 25 728 Mkr (32 371 Mkr)
Tele2 21 079 (10 739 Mkr)
Comviq 18 096 (3 124 Mkr)

Som framgår av statistiken investerade Tele2 och Comviq tillsammans 39 175 miljoner kr vilket är mer än dubbelt så mycket som de spenderade under motsvarande period förra året.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108