Comviq anser inte att Telias annonskampanj där man gör stor sak av vem kunderna tycker har bäst täckning i Sverige, är seriös. Därför kontrar man i dag med helsidesannonser som liknar Telias upplägg, men där man mäter svenskarnas åsikt om vem som är Sveriges billigaste operatör under rubriken Var fjärde svensk tycker att vi har lägst pris. Det är på tok för lite.
Vi tycker att det är viktigt att belysa att, som man frågar får man svar, och då väljer vi att göra det med glimten i ögat i denna annons, som vi kör i Metro, Expressen och Aftonbladet i dag. Dessutom är det, med tanke på att vi och Telia delar 3G-nät, kul att det är täckning som Telia talar om i sin annons, säger Magnus Larsson, chef för Comviq, till Telekomnyheterna.
TN: Kommer ni att köra den här annonsen fler gånger eller hur ser planen ut?
VI får se. Det kan bli fler gånger, men det kan också hända att vi hittar på andra vinklar, det går ju att göra dessa annonser på många olika teman, säger Magnus Larsson, hemlighetsfullt.