NYHETSARKIVET
7 okt 2013 11:44
Com Hem genomför största kampanjen någonsin med TiVo
I dag är det premiär för Com Hems TV-tjänst TiVo, och lanseringen innebär den största kampanjen i operatörens historia. Det kunde vd Tomas Franzén meddela under den TiVo-presslunch Com Hem nyligen anordnade, där Telekomnyheterna fanns på plats.

- Vi vill ju göra succé naturligtvis och det innebär att vi satsar stort just nu. Vi kommer att öka våra marknadsföringsbudgetar med 50 procent för att få in kunderna, med marketing och promotions av olika slag. Investeringarna vi gör i vår TV-produkt är massiva. De här boxarna kostar ju ett antal tusenlappar per styck och de skickar vi nu ut till kunderna för väldigt låga priser. Men vi tror att det är det som krävs om vi ska vara relevanta på den här marknaden. Så igen, det är en massiv investering från oss, säger Tomas Franzén till Telekomnyheterna.

Sedan den 15 maj har 45 000 registrerat sitt intresse för tjänsten, men för Com Hem har bollen varit i rullning sedan våren 2012. Så det är med ett ”äntligen” som operatören nu nått sitt slutliga lanseringsdatum.

- Vi förstod redan 2011 att vi var för små i den nya TV-världen för att ha en egen utveckling och kunna hantera hela fältet utav önskemål och krav. Vi måste hitta någon vi kan teama ihop med och i vårt fall föll valet på TiVo som vår partner, säger Tomas Franzén och fortsätter:

- Så vad vi nu gör med TiVo är att vi tar linjär TV, självklart all typ av VOD, vi har rekommendationsfunktioner, OTT-innehåll, allt som har med everywhere att göra och vi förenar alla de här källorna över alla devices. En one stop shop i alla avseenden, konstaterade Tomas Franzén.
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108