Vd och styrelseordföranden från operatören Qall, Jonas Lindgren och Magnus Melberg, har startat en ny operatör, Add Logo, som ska hjälpa starka varumärken att lansera mobilabonnemang i eget namn. Först ut är idrottsklubben AIK som i dag lanserar abonnemanget AIK Mobil, som kostar 99 kr per månad, där 50 kr per månad går till AIK.
Med Add Logo kommer vi att erbjuda starka varumärken att erbjuda mobilabonnemang med det egna varumärket, säger Jonas Lindgren, vd för både Add Logo och Qall, till Telekomnyheterna.
Vid sidan av dagens lanserade abonnemang med AIK har Add Logo redan avtal med två till varumärken som kommer att lanseras inom kort. Vilka de är vill han dock inte avslöja än.
TN: Hur ser gensvaret ut för AIK-abonnemanget hittills?
Det har varit ett stort tryck på hemsidan aikmobil.se nu på förmiddagen och det har också kommit in en hel del beställningar redan nu, säger Jonas Lindgren.
Med den lösning som Add Logo erbjuder sina kunder så står man för drift, administration och kundservice av abonnemangen medan kunden själv står för marknadsföring och försäljning.