Tvärtemot elbolagen, som ger sig in i telekommarknaden via sina stadsnät, börjar nu Alltele sondera möjligheterna att sälja el och hemlarm. Det meddelar operatören i dag.
Alltele startar upp en process med att undersöka möjligheten att bredda sin produktportfölj med närliggande tjänster. Tanken är att kunna erbjuda kunderna ännu fler tjänster från samma leverantör och på så vis stärka banden och lojaliteten mellan företaget och slutkunden. El och hemlarm är två av många tjänster som ligger nära AllTeles nuvarande produktportfölj och därför startar nu en process att testa hur mottaglig den befintliga kundstocken är för dessa och andra närliggande tjänster, skriver man i ett pressmeddelande.
Hur man har tänkt sig försäljningen av dessa kringtjänster är dock ingenting man fördjupar sig i.
El är en marknad som liknar telekom och vi anser att vi redan har bevisat att vi är starka när det gäller att bygga upp och förvalta privatkunder. Därför ser vi stor potential i att även kunna leverera det och andra liknande tjänster till våra kunder. Dessutom är det här en chans för Alltele att påverka miljödebatten genom att på sikt bidra till att låta kunden välja ett grönt alternativ, säger Allteles tillförordnade vd Paul Moonga, i en presskommentar.